חלפים לרכב – להביא בעצמי למוסך?

להביא חלקי חילוף לרכב למוסך

ידעתם? תקנון שאושרו בממשלה מאפשרות לנהגים להביא את החלפים בעצמם גם למוסכים מורשים וגם לפרטיים. בעבר לא היה חוק ברור בנושא ולכן חלק מהמוסכים לא היו מאפשרים זאת ושומרים לעצמם את היכולת הבלעדית להביא את החלפים לתיקון הרכב. האם כדאי? מה היתרונות? וכמובן, מה החסרונות?

להביא חלפים למוסך – האם כדאי?

ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. ברוב הגדול של המקרים להביא את החלקים בעצמכם יחסוך לכם בהוצאות. באופן זה תחסכו את עמלת הרווח של המוסך עבור החלקים, ברוב הגדול של המקרים בעל המוסך מחייב את הלקוח בסכום גבוה מזה שעולה לו בפועל ולמעשה מרוויח גם בעבור העבודה וגם בעבור החלק. חשוב לציין כי כאשר המוסכניק דואג לספק את החלק, הוא דואג גם לאחריות עבורו.

מדוע זו נקודה חשובה? מאחר וקורה לפעמים שמחליפים חלק לא נכון, או שהחלק תקול (אל שהוא חדש, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחלק משומש) ויהיה צורך לבצע תיקון נוסף. אם המוסך דאג לחלק האחריות עליו. במידה ואתם הבאתם את החלקים תצרכו כנראה לשלם פעם נוספת על העבודה .

כך תפעלו נכון בנושא…

ההמלצה הכללית בנושא הינה לבדוק לבקש מהמוסך עלות בעבור עבודה בלבד, וגם עבודה כולל חלקים. מנגד בדקו כמה יעלה לכם להביא את החלק באופן ישיר, כך תדעו כמה כסף תוכלו לחסוך ועל ידי כך יהיה קל יותר לקבל החלטה נכונה. במידה והפער הוא גדול מאוד, כזה שכולל אפילו עבודה נוספת במידת הצורך בהחלט כדאי לקחת את ה"סיכון". חשוב לציין כי במידה ומדובר בבעל מקצוע מנוסה, ברוב המקרים הדברים כן עובדים ובאמת תחסכו בעלויות.

נקודה נוספת היא התייחסות לסוג הטיפול. במידה ומדובר בטיפול תקופתי לרכב, דבר הנחשב לפעולה פשוטה עבור המוסך בהחלט כדאי להביא את החלקים בעצמכם. במידה ומדובר בעבודה מורכבת שעלותה גבוהה, לפעמים עדיף לשלם טיפה יותר על החלק ולתת למכונאי "לשבור את הראש".

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן