מידי שנה אנו לוקחים את הרכב לטסט או שמו העברי מבחן רישוי שנתי, את חלקנו אף שלחו לתקן דבר או שניים לפני העברתו של הרכב את הטסט ואז מתחילים להתבזבז לנו זמן וכסף מיותרים, מה עושים במצב כזה ? למה צריך לשים לב?
נתחיל במהו טסט?
מבחן הרישוי לרכב הינו מבחן שנתי אשר בסופו מקבלים אישור על תקינותו של הרכב עד למועד הטסט הבא. (פרט לרכבים ותיקים הנדרשים לגשת לטסט פעמיים בשנה והרכבים החדשים אשר אינם מבצעים טסט ב 3 שנים הראשונות).
מה בודקים במבחן הרישוי ואיזה ציוד מחויב להימצא ברכב?
✓ הגה וצירים – "קושי" ההתנגדות של ההגה נבדק וכן גם הצירים.
✓ מצב צמיגים – כל 5 הצמיגים (כולל הרזרבי) נבדקים שאינם שחוקים , סגוקים או כל פגם אחר.
✓ כיוון גלגלים – בודקים את כיוון הגלגלים , במידה ומוצאים שהגלגלים אינם מכוונים ישלחו אתכם לכיוון פרונט וגלגלים במוסך.
✓ תקינות מערכות תאורה ואיתותים – תקינות כל הנורות ברכב.
✓ בלמים – בדיקה מקיפה של מערכת הבלמים (רצועות ,רפידות, תפקוד וכיו"ב).
✓ מגבים – אחראים על נקיון השמשות והראות בזמן הנהיגה, בודקים שהם אכן עושים עבודתם נאמנה.
✓ מערכת פליטה – מוודאים כי הגזים הנפלטים מהאגזוז אכן עומדים בתקן וללא תקלות.
✓ לוחיות רישוי תקינות – "תעודת הזהות של הרכב" בודקים שהן תקינות וברורות.
ציוד המחויב להימצא על פי חוק –
✓ צמיג חלופי (רזרבי)
✓ משולש אזהרה
✓ אפוד זוהר
✓ מגבה (ג'ק)
✓ פח אשפה
✓ ברכבי עבודה (כל רכב אשר משמש לעבודה , לא רק תח"צ ) חייב להימצא מטף.
המלצה שלנו, לפני הטסט הבא שלכם עצרו במקום מורשה ובדקו את תקינות הרכב שלכם על מנת להימנע מסחבת מיותרת בזמן הטסט.
רגע לפני שניגשים למכון הרישוי,
כאשר אתם רוצים לגשת עם הרכב למבחן הרישוי ראשית חשוב לוודא כי דאגתם לחדש את רישיון הרכב וכי אתם מצוידים בביטוח חובה תקף ותעודת זהות של בעל הרכב. ללא כל אלו לא יאפשרו לכם לגשת לתוך המסלול. מאחלים הצלחה 🙂