ישנם אנשים אשר לא בקיאים במושגים השונים בעולם הרכב, ואפילו הם הינם מכירים את המושג כיוון פרונט. אז מה זה בעצם ? מתי חשוב לבצע את כיוון הפרונט? ולאיזה מוסך כדאי לפנות?
כוון פרונט מהו?
פעולת כיוון הפרונט היא פעולה אשר מכוונת את זווית המתלה – הזווית המדויקת בה יפגשו הצמיגים הקדמיים את הכביש. ישנם 2 סוגי כיוון פרונט.
⇦ קסטר
⇦ קמבר
לכל אחד מן הסוגים יש מידות מדויקות לפי יצרן הרכב, לכל רכב הזווית והמידות שלו. במקרים אשר המידות משתנות זה כמובן לא לטובת בעלי הרכבים אלא למען יצרני המכוניות מכיוון ששינוי המידות גורם לקיצור חיי הצמיג.
הצמיגים הקדמיים של רוב הרכבים מקבילים אחד לשני ב100% או כמעט.
מתי עושים כיוון פרונט?
כיוון הפרונט מבטיח נסיעה בטוחה ורצוי לעשות פעולה זאת באופן שגרתי – למשל כל פעם שעושים תיקון הקשור לגלגלים, לציריה הקדמית וכד', כאשר יש צורך לעשות כיוון פרונט ולא נעשית הפעולה אנו מכניסים את עצמנו למצב בטיחותי מסוכן. הנה כמה מקרים בהם צריך לבדוק כיוון פרונט:
⇦ לאחר כל תאונה.
⇦ במהירות בינונית ההגה מתחיל לרעוד (לא בהכרח שהבעיה תיפתר אך צריך לבדוק זאת דבר ראשון)
⇦ כאשר יש תחושה שההגה קל או קשה מידי.
⇦ שישנה שחיקה בצמיגים – מוגזמת ולא אחידה.
⇦ אם פגענו במדרה.
⇦ בלאי.
⇦ לעיתים רחוקות תיקונים ברכב אשר ידרשו לעשות כך.
בביקור במוסך, בעל המוסך ידע לומר לכם בדיוק מתי כדאי לעשות כיוון פרונט. נצלו את ההזדמנות ושאלו על כיוון אחורי (לא הרבה רכבים זקוקים לזה אך נכון לוודא).
במידה וברכבכם מותקן ברכב שלכם סרן אחורי בגלגלים האחוריים – יש צורך לעשות כיוון גם להם.
כאשר ניגשים לעשות כיוון פרונט ישנם מכוני כיוון המיועדים לכך. בנוסף ניתן לפנות למוסך מוסמך – בדרך כלל מקומות שעושים כיוון פרונט הינם מתמחים בכל הקשור לגלגלים, צמיגים וכד'. בסופו של דבר צריך לוודא שכיוון הפרונט נעשה בהתאם להוראות היצרן, בצורה תקינה. (לרוב הכיוון ייעשה בעזרת ציוד ממוחשב התואם לכך.)