תחזוקת רכבי הובלה

תחזוקת רכבי הובלה

בכל הקשור לרכבי הובלה, הקפדה על תחזוקה תקינה היא חלק חשוב בשמירה עליהם לאורך זמן. תחזוקה שוטפת תעניק לרכב ההובלה שלכם ביצועים טובים, פחות תקלות ופחות עלויות תפעול. במאמר הבא נסביר אלו פעולות עליכם לבצע ומתי. 

 

למה חשוב לבצע תחזוקה לרכבי הובלה? 

  • בטיחות תחזוקה נכונה מסייעת להבטיח את בטיחות הנוסעים והנהגים ברכב בזמן הובלה. כמו כן, כשהרכב מתוחזק, גם החפצים שנמצאים ברכב ההובלה בטוחים יותר. 

 

  • אמינות רכבי הובלה מתוחזקים היטב הם אמינים יותר ופחות צפויים לחוות תקלות בלתי צפויות במהלך יום עבודה. על ידי טיפול יזום בבעיות קלות, זמן השבתת הרכב יהיה נמוך יותר, מה שמאפשר לחברת ההובלות לבצע את יום עבודתה ללא בלת"מים מיותרים.

 

  • חיסכון בעלויות תחזוקה שוטפת יכולה להוביל לחסכון בעלויות בטווח הארוך. על ידי מניעת תיקונים ותקלות גדולות, תחזוקה מסייעת להימנע מתיקונים והחלפות יקרות, כמו גם קנסות פוטנציאליים או קנסות על אי עמידה בתקנות הבטיחות.

 

  • עמידה בתקנים – רכבי הובלה הינם רכבים של חברות פרטיות אשר כפופות לתקנות ותקני בטיחות. תחזוקה שוטפת מסייעת לעמוד בתקנים אלו ולהימנע מקנסות. כמו כן, לא משנה מה תובילו, בין אם מדובר בתנור, מקרר או הובלת ארון, משאית ההובלה שלכם תהיה מוכנה לכך. 

 

מה מתחזקים ברכבי ההובלה וכל כמה זמן?

הטיפולים ברכבי ההובלה הינם באחריות חברת ההובלה. על מנת שיהיה לכם יותר קל לעקוב, הכנו טבלה שתוכל לסייע לכם:

סוג הבדיקות מתי מבצעים
בדיקות שגרתיות לצמיגים, בלמים, אורות, נוזלים, שמנים וחגורות בדיקות יומיות, שבועיות וחודשיות, חלקן על ידי הנהג וחלקן במוסך. שירותי הובלה מקצועיים פועלים מידי יום ולכן טיפולים אלו הם חובה לשמירה על הרכב. 
החלפת שמנים ונוזלים על פי תקני היצרן – נוזל קירור, נוזל בלמים, נוזל תיבת הילוכים.  מילוי יש לבצע באופן עצמאי לאחר בדיקה בכל חודש. החלפת שמנים ונוזלים יש לבצע בכל טיפול במוסך, בין מדובר בטיפול ק"מ, טיפול רבעוני או עונתי. 
תחזוקת צמיגים – בדיקת לחץ אוויר, עומק דריכה, שחיקה. יש להימנע ממצבי בלאי קשים כדי לשמור על בטיחות נסיעה.  יש לבדוק בחילופי עונות במוסך ולהחליף בהתאם. 
בדיקת בלמים – שחיקה, עובי רפידות, נוזל בלמים, החלפת בלאי. בלמים תקינים הם תנאי בטיחותי חשוב בכל רכב ובמיוחד ברכבי הובלה כבדים.  אחת לשנה ולפי הצורך.
מערכת חשמל – בדיקת אורות, אותות, סוללה. אחת לשנה ובהתאם לצורך.
תחזוקת מנוע – החלפת מסנן אוויר, בדיקת מצתים, ניקוי מערכת הדלק.  אחת לרבעון ובהתאם לצורך כאשר יש רעשים חריגים מהמנוע או שנדלקת נורת אזהרה. 
מערכת אוורור – ניקוי מסננים, בדיקת נוזל קירור, איתור דליפות.  אחת לשנה ובהתאם לצורך. 

 

 

אילו עוד פעולות יסייעו לשמור על רכב ההובלה שלכם?

מעבר לטיפולי התחזוקה המחויבים על כל נהג הובלה כדי לשמור על הרכב ולנסוע בבטיחות, ישנם טיפולים נוספים שמדברים על תחזוקה אסטטית. לדוגמא: 

  • ניקוי פנים וחוץ – מומלץ לנקות באופן קבוע את פנים וחוץ רכב ההובלה כדי למנוע קורוזיה וחלודה. מעבר לכך, יש לנקות את אזור הובלת הציוד ואת הריפודים הפנימיים ואזורי הפלסטיקה. 
  • ניהול יומן טיפולים – תעדו את תחזוקת הרכב שלכם. סמנו ב-V טיפולים שהתבצעו וכתבו תאריכים של טיפולים עתידיים.
  • הדרכה – אם יש מספר נהגים על רכב ההובלה, תדרכו אותם על נהלי התחזוקה והבטיחות של הרכב. זה מה שמצופה מבעלים של חברת הובלות מקצועית. זה ישמור על הרכב שלכם וגם על השם הטוב שלכם. 

 

לסיכום, תחזוקת רכב ההובלה שלכם הוא הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים להעניק לו ולכם. אם אתם מובילים בכל הארץ, בצעו את הבדיקות והתחזוקה לאורך כל השנה ותהנו מרכבים אם מינימום תקלות ובלת"מים בעבודה. 

מחפשים חברת הובלות? הזמינו את חברת הובלות באביב: https://www.aviv-moving.co.il

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן