שמירה על רכב תקין

טיפים לרכב תקין

מחזיקים רכב? כנראה שבשלב כזה או אחר תצטרכו להתמודד גם עם טיפול בתקלות שונות ותחזוקה השוטפת של הרכב. הכנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתנהל נכון יותר ואפילו לחסוך בהוצאות.

א. טיפול בתקלות – לפעמים לרכב נגרמות תקלות כאלו ואחרות כמו לכל דבר אחר בחיים. הדבר יכול לקרות כתוצאה מתחזוקה לא נכונה של הרכב, בלאי סביר או עקב מכה שהרכב קיבל כתוצאה מתאונה. בהתאם לסוג התקלה תצטרכו לפנות לנותן שירות מתאים שיידע לספק לכם פתרון לבעיה (פגיעה בפח אצל הפחח, בעיה מכנית אצל מכונאי וכד'). מומלץ לפנות לנותן שירות מקצועי ואמין אשר יידע לספק לכם מענה איכותי על בסיס ניסיון מקצועי, אל תחפשו אחר המחיר הזול ביותר. במקרים רבים ה"זול" בסוף עולה ביוקר.

ב. טיפול תקופתי – על מנת לשמור על תפקוד תקין של הרכב חשוב לשמור עליו בעודו תקין, זהו בדיוק תפקידו של הטיפול התקופתי. בממוצע אחת ל-10,000 קילומטר מומלץ מאוד לבצע טיפול לרכב הכולל החלפת פילטרים ושמנים. המטרה היא לרענן את החלקים שצוברים לכלוך ולהחליף למנוע את השמן לחדש ונקי. כך מאפשרים לרכב תנאים טובים לעבוד במטרה לשמור על אורך חייו לאורך זמן. מאחר ומדובר בטיפול די פשוט לביצוע אנו ממליצים לכם לבחון את האפשרות להביא את החלפים בעצמכם ועל ידי כך לחסוך בעלות הטיפול. שלמו למוסך רק עבור העבודה והביאו את החלפים מחנות חלקי חילוף המתמחה בכך.

ג. לחץ אוויר תקין – הקפידו על לחץ אוויר תקין בכל הצמיגים ועל ידי כך תאריכו את חיי הצמיגים וחשוב מכך, דאגו לנסיעה בטוחה יותר עבורכם ובני משפחתכם.

ד. בדקו מים ושמן – מומלץ אחת לשבוע לפתוח לדקה מכסה מנוע ולוודא כי יש כמות נכונה של מים במיכל העיבוי ומד השמן מסמן על כמות שמן תקינה למנוע. אם תגלו שחסר מאוחר מידי הדבר יכול להתבטא בבעיה מכנית שתדרוש ביקור במוסך.

ה. כסו את הרכב בימים חמים – השמש בארץ שלנו חמה וחניה של הרכב לאורך זמן תשפיע על הצבע ותעניק לו מראה דהוי עם הזמן. כדי להימנע ממצב זה השתדלו לחנות את הרכב בצל ככל הניתן. איך לכם חניה מוצלת? כסו אותו עם כיסוי מתאים המיועד בדיוק בשביל זה (שווה את ההוצאה).

טיפ אחרון…

הפעם לא נעסוק בתקינות של הרכב אלא בניקיון שלו. אז נכון שרכב נקי לא קשור לרכב תקין אבל זה פשוט נעים וכיף יותר שהרכב נקי! זה עושה חשק לטפל בו כאשר כיף להיכנס אליו ולנסוע בו. לכן, מומלץ ליצור הרגל לנקות את הרכב אחת לשבוע שבועיים באופן עצמאי או במכון לשטיפת רכבים.

 

 

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן