רכב לא מניע – מה נכון לעשות?!

רכב לא מניע

אתם מגיעים לרכב כמו בכל יום, מכניסים את המפתח לסוויץ ו… הרכב לא מניע. |
ישנם מספר סיבות שעשויות לגרום למצב שבו רכב לא מניע. נסו לבצע את השלבים הבאים כדי לנסות לפתור את הבעיה לפני שאתם פונים למוסך ומשלמים בעבור בדיקה שאולי יכולתם לבצע בעצמכם.

1. בדקו את מד הדלק: בדוק את מד הדלק כדי לוודא שלא אזל הדלק במיכל. אם רמת הדלק נמוכה, ייתכן שהמנוע פשוט אין דלק ולכן הרכב לא מניע. אם אכן יצא שלא שמתם לב ומיכל הדלק ריק, תאלצו להגיע לתחנת דלק עם ג'ריקן או בקבוק בכדי למלא כמות מספקת של דלק שתספיק להגיע עם הרכב לתחנה הקרובה בכדי לתדלק. לא מומלץ להגיע למצב של חוסר מאחר ויכול להיכנס לכלוך או אוויר למערכת ואז יכולה להיווצר בעיה גדולה יותר, לכן מומלץ להימנע ככל הניתן ממד דלק נמוך, צרו הרגל להגיע לתחנת הדלק שמד הדלק מגיע לרבע מיכל ולא שהוא בקצה ותחסכו בעיות מיותרות.

2. מצבר הרכב: ודא שהסוללה של הרכב לא התרוקנה ולכן אין מספיק חשמל לבצע את פעולת ההנעה. וודאו כי המצבר מחובר באופן תקין וכי אין בעיית מגע בין המצבר לחוטים שמחוברים אליו, בדקו כי לא שכחתם משהו דולק ברכב אשר מרוקן את המצבר וגורם לבעיה. בכדי לבדוק אם אכן הבעיה היא במצבר, נסו להניע את הרכב באמצעות כבלים עם רכב נוסף. במידה ואכן זו בעיה של מצבר, בדקו את התאריך שמוטבע על גבי המצבר המהווה את תאריך האחריות מצד החברה. במידה ותקופת האחריות נגמרה, תיאלצו להחליף למצבר חדש.

3. בעיה בקודנית – לעיתים בעיה הנעה יכולה להיווצר בקודנית לא תקינה. תפקיד הקודנית הוא למנוע גניבה של הרכב והוא קשור באופן ישיר לפעולת ההנעה של הרכב, לכן במצב בו יש בעיה בהחלט הקשר הגיוני וברור מדוע רכב לא מניע במצב בו יש בעיה בקודנית.

4. מערכת פלגים (ברכבי בנזין) – במצב בו יש בעיה בפלגים ואין ניצוץ תקין זה ישפיע על מערכת החשמל של הרכב ויכול לגרום למצב שבו הרכב פשוט לא יניע לכם והכול בגלל פלאג שיכול לעלות עשרות שקלים.

5. בעיה בסטרטר – תפקידו של המתנע של הרכב הוא לספק למנוע את הסיבוב הראשוני בכדי שיעבוד בכוחות עצמו. ברגע שאתם מסובבים את מפתח הרכב המצבר מעביר מתח חשמלי המאפשר את פעולת ההנעה, במידה ויש בעיה בסטרטר של הרכב הוא כנראה לא יניע לכם. לרוב הדבר יתבטא ברעש מוזר בזמן ניסיון ההנעה וסיבוב המפתח.

 

שוללים בעיות שונות עד שמגיעים למקור הבעיה בגללה הרכב לא מניע

תיקון תקלות ברכב מתבצע לרוב על ידי בדיקת אפשרויות שונות שיכולות לגרום לבעיה, הרעיון הוא למעשה לשלול אפשרויות שונות עד שמגיעים למקור הבעיה. יתכנו סיבות נוספות ושונות שיכולות לגרום לרכב לא להניע אך ציינו את הגורמים השכיחים שגורמים לבעיה זו. במידה ומדובר בבעיה מורכבת יותר, יתכן שתידרש הבנה מעמיקה יותר במכונאות רכב בכדי לאתר את מקור התקלה. לכן, אם ביצעתם את סדר הפעולות הנ"ל ועדיין הרכב לא מניע ההמלצה בשלב זה היא פשוט לפנות לאיש מקצוע שיעזור לכם לאפיין ולפתור את התקלה.

 

כמה עולה לתקן תקלה של רכב לא מניע?

כמו שאתם בטח סבירים להבין בעצמכם, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו במקרה הזו מאחר והבעיה יכולה להיגרם מסיבות שונות. עלות התיקון ישתנה ויושפע לפי סוג הרכב, סוג התקלה. עלות של בדיקה מול מוסך תעלה בממוצע 250-300 ש"ח ובתאם לסוג התקלה המחיר ישתנה בהתאם.

 

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן