רחיצת רכב באופן עצמאי טיפים

רחיצת רכב

חלק בלתי נפרד מתחזוקה של רכב הינה רחיצת רכב, אך לכל אחד מאתנו הרגלים שונים כשמדובר בניקיון הרכב. חלק מהאנשים לא ממש פועלים יותר מידי כשזה מגיע לניקיון הרכב והדבר ניכר בבלגן ובכמות הדברים המפוזרים ברכב, חלקנו מנקים מידי פעם ויש גם את מי ששמים דעתם בנושא ודואגים לתחזק את ניקיון הרכב בתקופה תדירה וקבועה.

רחיצת רכב באופן עצמאי? הנה מספר טיפים

ובכן, התשובה תלויה באופן בו מנקים את הרכב. עם שואב חזק, חומרי ניקיון טובים והרבה אנרגיה ניתן לרחוץ את הרכב בצורה מצוינת גם בבית! אם מתחשק לכם לשפר את איכות הניקיון אתם יכולים לקפוץ לחנות המתעסקת בחלפים ומוצרים נלווים לרכב ולקנות כמה עזרים שיעזרו לכם לבצע עבודה טובה יותר. הנה כמה דברים שאתם יכולים להוסיף לרשימה….

  • ספרי סקאי – מעניק ברק ומיועד לפלסטיקה של הרכב
  • ספריי לריפודים – המשמש לניקיון יסודי יותר של מושבי הרכב
  • ספריי חלונות – יש (כמעט) בכל בית
  • ספריי לצמיגים – מעניק ברק ומראה כאילו הצמיג חדש
  • ג'ילדה – נראה כמו סמרטוט (לרוב צהוב) ומשמש לניגוב הרכב לאחר השטיפה, מסיך לכלול ומעניק ברק לרכב
  • שואב אבק עוצמתי – יסייע רבות בניקיון החלק התחתון והפרורים שנתקעים בכל מקום.
  • שקית לזבל

שלבים לשטיפת רכב…

שלב ראשון, הכינו את כל מה שצריך כדי שיהיה לכם קל ונוח בכל תהליך הניקיון וחנו את הרכב במקום מוצל אם ניתן. אין זה באמת משנה אם מתחילים עם פנים או חוץ הרכב, להעדפתכם. כדי לנקות היטב את פנים הרכב התחילו עם הוצאת שטיחי הרכב + כל שצריך החוצה ואיסוף זבל כגון ניירות, כוסות וכד'. במידה ויש בלגן הוציאו מה שלא רלוונטי או סדרו במקום שהדברים אמורים להימצא…

הגיע הזמן להפעיל את השואב ולנקות היטב את כל אזורי הרכב בצורה הכי טובה שניתן, במידה ויש לשואב חלקים שונים עשו בהם שימוש להגיע גם למקומות הצרים בהם נופל לרוב לכלוך שקשה לנקות.

בשלב הבא ננקה בעזרת סמרטוט לח וספרי (בהתאם לאזור) את פנים הרכב והפלסטיקה באזורים השונים מאבק או כל לכלוך אחר שהצטבר. בלא מעט מקרים נפשך לנו קפה, שתיה קלה וכד' ומייצרים סביבה דביקה, זה בדיוק השלב לטפל גם בזה.

שטיפת רכב חיצונית – הגיע הזמן

כשמדובר בשטיפת רכב רובינו נוהגים לעשות שימוש בראש של מטאטא ודלי מלא סבון ומים, זו גם שיטה מצוינת לניקיון איכותי. אם מתחשק לכם לשפר את הנוחות (ואפילו את התוצאה) תוכלו למצוא כפפת רחיצה מיוחדת המתלבשת על היד ומאפשרת ניקיון איכותי בצורה נוחה (אל אף שעדיין מטאטא יעיל יותר באזורים מסוימים כגון הגלגלים). שפשפו היטב את הרכב מכל צדדיו עד שהוא מוקצף כולו עם סבון…

זה השלב הכי כיפי של התהליך, שלב השטיפה. באמצעות לחץ מים שטפו היטב את כל אזורי הרכב והסירו את כל הסבון כולל כל האבק והלכלוך שהצטבר. במידה ויש לכם מכונת שטיפה בלחץ בהחלט תיהנו משטיפה קלה ומהירה יותר ביחס לצינור הביתי.

מומלץ לבצע פעולה משלימה ואחרונה לתוצאה מושלמת, ייבוש וניגוב שאמצעות ג'ילדה. ישנו לכלוך ופיח המצטבר על פח הרכב ולא יורד בקלות למרות השטיפה, ניגוב ייסודי עם ג'ילדה יסיר גם הלכלוך הזה ויעניק לרכב את הברק שלו.

 

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן