טיפים על חלפים לרכב

טיפים על חלפים לרכב

הרכב הוא בין הפריטים היקרים שהאדם מחזיק בדרך כלל, וכל רכב , לא משנה כמה יקר הוא יהיה, יצטרך להגיע למוסך בשלב כזה או אחר. היכרות עם עולם המוסכים יכולה לחסוך לנו לא מעט כסף בכל טיפול. בעלי המוסכים לא תמיד יאמרו את האמת, לכן חשוב שאנו נדע לשאול את השאלות הנכונות שלא משאירות מקום לטעויות.

שמעתם פעם על חלפים משופצים לרכב? מצוין.

חלק משופץ לא צריך להיות דבר רע, לעובדי המוסך יש אפשרות להחליף חלק תחליפי או מקורי. ברוב במקרים החלק התחליפי יהיה זול יותר מכיוון שיצרן הרכב הוא זה שקובע את מחירו של החלק ללא תחרות כלל. לעומת זאת שוק חלקי החילוף התחליפיים תחרותי יו,r ולכן ישנם מחירים שונים. עם זאת, קשה להעריך את שוויו של החלק התחליפי לעומת המקורי מכיוון שישנם יצרים שונים ואיכויות שונות.

לצורך העניין, אם אנו מתכוונים להחליף פילטר דלק או מסנן אוויר ניתן לשים חליפי (קשה לדעת את טיב החלק ויש לבדוק זאת לפני). ובמקרה של פילטר שמן מאידך אין להתפשר על פחות ממקורי.

אין כל בעיה בשימוש בחלק חליפי משומש כל עוד הוא במצב תקין ויכול לספק לרכב שלנו את העבודה בצורה טובה ובטיחותית. כאשר רכב עובר לפירוק, חלקיו עוברים לחידוש שיפוץ, שוב, אין בעיה עם זה כל עוד בעל המוסך מעדכן את הלקוח כי החלק המותקן הינו משומש| משופץ | חלופי לא מקורי, הבעיה מתחילה כאשר בעל המוסך לא מעדכן.

טיפ – בקשו מהמוסכניק לשמוע את כל האפשרויות שיש מבחינת מחיר וחלקים ותבחרו אתם. החליפו מבלי לשאול אתכם? דירשו הסבר מפורט עבור כל חלק מוחלף כך תדעו מה הרכיבו לכם ברכב.

אם בעל המוסך הסביר לכם על הבעיה בסגנון, "החלק גמור חייבים להחליף אותו.." ואינכם סומכים עליו במאת האחוזים, גשו למוסך או שניים אחרים וקבלו חוות דעת נוספת. אל תתביישו לסרב לקבל את הטיפול אם הינכם רוצים חוות דעת נוספת, זו זכותכם המלאה!

מוסכי הסדר

כאשר מדובר בחברת הביטוח אל מול בעל הרכב קיים ניגוד אנטרסים. מטרתה של חברת הביטוח היא להוזיל את עלות התיקון של הרכב לאחר התאונה למחיר הנמוך ביותר שניתן, לעומת בעל הרכב שהכי חשוב לו לקבל את הרכב במצב הכי טוב שאפשר כמובן. התיווך ביניהם נעשה על ידי המוסך. מצד אחד המוסך רוצה לעשות את העבודה הכי איכותית ויסודית שיש למען שמו הטוב ומצב שני חברות הביטוח דוחות בבעלי המוסכים לבצע תיקון מחיר מינימלי. לידיעתכם, אין חיות לבצע את הטיפול במוסך הסדר וזו זכותכם המלאה לבחור את המוסך בו יבוצע התיקון. חברות הביטוח מצידן יעשו כל שביכולתם למשוך אתכם לטיפול במוסך הסדר בעזרת הטבות (השתתפות עצמית מופחתת, רכב חליפי ושאר הרעיונות) עלויות ההטבות משתלמות לחברות הביטוח מכיוון שזה כלום לעומת החיסכון שלהם במוסכי ההסדר.

אל תרגישו מחויבות למוסכי ההסדר, קחו את רכבכם אך ורק למקום בו אתם מרגישים בטוחים. זכרו, המוסך משרת אתכם, אתם הלקוחות ויש מקרים בהם רצוי להזכיר זאת באופן חינני.

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן