טיפול תקופתי לרכב

טיפול לרכב חלקים

כשמדברים על טיפול תקופתי לרכב למעשה מתכוונים לטיפול מונע שמבצעים לרכב שמטרתו לוודא כי תפקודו של הרכב תקין ומניעה של בעיות עתידיות. בהתחשב בכך שיש לבצע טסט מידי שנה לרכב חשוב גם לתחזק אותו בצורה טובה כדי שיהיה בטיחותי לנוסעים ולסביבה.

כל כמה זמן עושים טיפול לרכב?

שואלים את עצמכם "מתי צריך לעשות טיפול לרכב? ובכן, זה תלוי בשימוש השוטף של הרכב. מומלץ לבצע טיפול בהתאם להוראות היצרן. תשובה מדויקת תוכלו למצוא בספר המדריך של הרכב, המלצות מתי ואיזה סוג טיפול מומלץ לבצע מצד היצרן כדי לספק לו את התחזוקה הטובה ביותר. נתון זה מתבסס או לפי מספר קילומטר או לפי תקופת זמן מוגדר שהיצרן ממליץ.

במידה ומדובר ברכב עבודה אשר נוסע קילומטרים רבים מידי תוך שהוא מנייד סחורות כבדות, תחזוקה לעיתים תקופות יותר ישמרו על תקינות לאורך זמן. מנגד, אם מדובר ברכב שבקושי נעשה בו שימוש מידי יום פרק הזמן יהיה ארוך משמעותית עד לנקודה בה יידרש לבצע טיפול תקופתי לרכב.

בעבר טיפול תקופתי היה נקרא טיפול 10,000 מאחר והיה נהוג לבצע אותו בכל פעם שרכב עבר נסיעה של טווח כזה אך עם השנים יצרניות הרכב קצת שינו זאת ולכל רכב יש לבצע טיפול שמתאים לו, אך הממוצע הוא אחת לשנה או כל 15K קילומטר.

טיפול לרכב – מה הוא כולל?

כאשר מבקרים במוסך לטיפול תקופתי נהוג לבצע החלפה של שמנים ומסננים, אלו חלקים שתפקידם לשמור על חלק ממערכות הרכב תקינות על ידי שמירה על ניקיון במערכת. לכן נהוג להחליף פילטר שמן, פילטר אויר, פילטר מזגן ושמן מנוע. טיפול זה נהוג לבצע לפחות אחת לשנה ומטרתו לשמור על מערכת המנוע נקיה ותקינה.

אך ישנם טיפולים שגם נחשבים "תקופתיים" וחשוב לבצע אותם אחת לפרקי זמן ארוכים יותר. בטיפול זה נהוג להחליף מצתים (פלאגים), נוזל קירור, מערכת טיימינג וכד'. לחלקים תפקידים שונים בתפקוד הרכב אך לכולם מכנה משותף, הם מתבלים וצריך לדאוג להחליפם בזמן בכדי למנוע בעיות מיותרת.

כמה עולה טיפול לרכב?

טיפול תקופתי לרכב שנחשב קטן ומתבצע לפחות אחת לשנה יעלה לכם בממוצע 400 ש"ח כולל החלקים. המחיר יכול להשתנות בהתאם לסוג הרכב, מוסך בו מתבצע הטיפול, רמת החלקים (מקורי או חליפי), האם המוסך מספק חלקים או אתם מביאים בעצמכם וכד'…

כמובן שטיפולים גדולים יותר שהרכב דורש אחת לפרקי זמן ארוכים יותר יעלו לכם יותר באופן טבעי מאחר ותידרשו להחליף חלקים נוספים מלבד פילטרים שידרשו הוצאה נוספת הן בעלות החלק והן בעלות הטיפול במוסך.

 

הטיפ שלנו? דאגו לבצע טיפול תקופתי בזמן ובהתאם להוראות היצרן אם אתם רוצים ליהנות מרכב תקין ואיכותי לאורך זמן.
מומלץ לרכוש שמן מנוע איכותי גם אם עולה טיפה יותר ולהתקין פילטר שמן מקורי. באשר לפילטר אויר ומזגן, לרוב גם תחליפי יעשה את העבודה פשוט מצוין ותוכלו לחסוך כמה מאות שקלים בקלות ביחס לחלפים מקוריים.

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן