השחרת חלונות ברכב

השחרת חלונות הרכב

ישנן מספר דרכים להשחרת חלונות הרכב על מנת למנוע כניסת קרני שמש, דבר המונע סנוור וגם שומר על הפרטיות ועל טיב הפלסטיקה ברכב. שוקלים השחרת חלונות? ריכזנו עבורם מידע לקראת התהליך.

שיטות עיקריות להשחרת חלונות ברכב

יש שתי דרכים מרכזיות להשחרת החלונות. אחת היא ציפוי או הדבקת פילם על השמשה והשנייה היא לייזר. השחרת החלונות על ידי ציפוי לא דורשת פירוק ולכן כמובן המחיר זול יותר מאשר לייזר, כאן המחיר נקבע בהתאם לאיכות המדבקה. ישנן מדבקות פשוטות אשר מכהות את השמשה אך לא מונעות כניסת קרני שמש ויש מדבקות שקופות אשר מונעות חדירת קרני שמש וכמובן לא יהפכו אותם לכהים בשל שקיפותן. ויש את שיטת ההשחרה בעזרת לייזר, שיטה זו דורשת פירוק החלונות והשחרה בעזרת מכונת לייזר מיוחדת המיועדת להשחרת חלונות הרכב, לאחר ההשחרה הזגג מרכיב אותן חזרה למקומן.

 

השחרת חלונות יתרונות מרכזיים

שמירה על טמפ' יציבה ברכב – השחרת החלונות יכולה להפחית בצורה משמעותית את התחממות הרכב בזמן חנייה ממושכת במקום שטוף שמש ומגנה על חפצים שעלולים להינזק בשמש במידה והשארתם כאלה.

הגנה מפני חשיפה לקרני השמש – חשוב לציין כי לא כל שיטות ההשחרה בהכרח יגנו מפני קרינת UV לכן מומלץ לבדוק עם הזגג שלכם לגבי התקן של שיטת ההתקנה שלו. כאשר משחירים את חלונות הרכב הנוסעים במושבים האחוריים מוגנים מפני קרני השמש, לכן יש אתם נוסעים באופן קבוע עם נוסעים מאחור ואכפת לכם מהם, החשרה יכולה להיות פתרון טוב.

שמירה על הפרטיות – גם אם אינכם אנשים דיסקרטיים, זה נחמד להשאיר פינה נסתרת מפני מבטים של עוברי אורח או אנשים ממכוניות לידינו בזמן רמזור אדום או פקק תנועה. תוצאה זו תוכלו להשיג גם מבלי לשלם יותר מידי.

הוזלה בהוצאות הדלק – זו אמנם דרך מאוד עקיפה להסתכל על כך, אך שימו לב, השחרת חלונות הרכב מונע כניסת קרני שמש אל תוך הרכב, כך הרכב מתחמם פחות ואנו מפעילים פחות את המזגן. בהתאם לכל הללו הרכב מתאמץ פחות ואתם חוסכים בדלק.

נראות – השחרת החלונות יכולה לשפר את מראה הרכב ולהפוך אותו למיוחד ומובדל מן השאר. יש הממשיכים קו עיצובי זה על ידי צביעת הג'נטים לדוגמא.

 

לסיכום

באמצעות השחרת חלונות הרכב בלייזר מראה החלום משתנה ונוצר אפקט מראה למי המסתכל מבחוץ על הרכב, (מזכיר במראה זכוכית של משקפי שמש.) יחד עם זאת לא תמיד השחרת החלונות בלייזר אפקטיבית למניעת חדירה של קרינת השמש (ממש כמו משקפיים עם זכוכית כהה ובלי הגנה מפני קרינת UV). בנוסף שיטה זו דורשת פירוק והרכבה של חלונות הרכב ובפועל לא כל זגגי הרכב משתמשים בשיטה זו. השחרת חלונות בעזרת ציפוי לעומת זאת, היא שיטה שבה אין צורך הפירוק החלונות והפעולה מתבצעת על גבי החלונות, היא אינה משנה את החלון ולכן תוכלו להסירה בהמשך אם תחליטו כך.

לגבי החוק, השחרת החלונות ברכב מאפשרת לבצע זאת רק בחלונות המושבים האחוריים. החוק אוסר במפורשות על הכהיה של החלון הקדמי, האחורי ואלו שבשני צידי הנהג. אין הבדל בחוק בין השיטות השונות מתוך נקודת הנחה שכל חלון כהה יכול לפגוע בחדות הראיה של הנהג, וכן לגרום חלילה לתאונות. השחרת החלונות ברכב עלולה להביא לקנס וכן רכב בעל חלונות (אסורים) שחורים לא יעבור טסט.

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן