החלפת צמיגים ברכב

החלפת צמיגים לרכב

צמיגים לרכב

כאשר אנו מדברים על צמיגים לרכב ישנם 2 סוגי בלאי. בלאי שנוצר משחיקה שהוא בלאי פיזי ובלאי שנוצר מהתייבשות הגלגל או חמצון והינו בלאי כימי. כתוצאה מהבלאי ביצועי הצמיג הולכים ופוחתים ויחד איתם גם אחיזתו של הצמיג בכביש הולכת ויורדת.

כמה נקודות לתשומת לבכם על מנת להבחין בבלאי הגלגלים:

עומק חריצי (תעלות) הגלגל צריכים להיות 2 מילימטרים לפחות. אם אנו רואים שישנה שחיקה מתחת ל 2 מילימטרים זה הזמן להחליף. המטרה היא שלכל רוחב סוליית הצמיג תהיה אחיזה שווה על הכביש ואם היא אינה כזו, יש לפנות למוסך מורשה.
צמיג בלויי הינו צמיג מסוכן. על כל צמיג ישנו תאריך ייצור המוטבע על הדופן – וודאו כי לא חלפו יותר משש שנים מיום ייצורו.
כאשר אתם רוכשים צמיג חדש וודאו כי אתם מקבלים תעודת אחריות. אם החלטתם לרכוש צמיג משומש (מה שאנו לא ממליצים לעשות) וודאו לפחות כי לא חלפו שנתיים מתאריך ייצורו – במידה וחלפו – אין לרכוש את הצמיג.
על גבי הצמיג מוטבעים סימנים אשר עוזרים לנו לבדוק את מידת התאמתו לרכב ואת תקינותו.

החלפת צמיג – איך נדע מתי?

✓ עומס- רכבים שעומדים במשקל גבוה יותר, כמו משאיות או רכבי מסחריים, יצטרכו להחליף את הצמיגים שלהם יותר בקצב גבוה.
✓ תנאי הכביש – תנאי הכביש יכולים להשפיע על אופי הנסיעה ובכך לגרום לצמיגים לבלאי בקצב גבוה יותר.
✓ סוג הצמיג – צמיגים עם איכות נמוכה יותר יצטרכו להחליף בתדירות גבוהה יותר מצמיגים עם איכות גבוהה יותר.
✓ סגנון נהיגה – אם אתם נוהגים בסגנון פרוע או בעצם נהיגה רגועה. נהיגה פרועה יכולה לגרום לצמיגים לבלאי בקצב גבוה יותר מנהיגה רגועה.
✓ הוראות יצרן – כל יצרן ממליץ לצרכנים שלו על תדירות החלפת הצמיגים שלהם בהתאם למטרות בטיחות על מנת להגיע לביצועים הטובים ביותר.

סוגי צמיגים לרכב

אילו צמיגים ניתן לרכוש? ואיך בוחרים את סוג הצמיג?

✓ צמיגים סטנדרטיים – זהו סוג הצמיג המקורי המותקן על הרכב כאשר הוא נקנה מהיצרן. הם עשויים להיות טובים לנהיגה בתנאי מזג האקלים הרגילים ולמטרות נהיגה רגילות במהירויות סבירות.
✓ צמיגים קיץ – מיועדים לשימוש בתנאי מזג האקלים החמים והיבשים. יש להם יכולת נהיגה טובה במהירויות גבוהות ויכולת אחיזה יותר טובה על מסלולים יבשים.
✓ צמיגים חורף – מיועדים לשימוש בתנאי מזג האקלים הקרים והצפופים. צמיגים אלו מספקים יכולת אחיזה טובה יותר על מסלולים חלקים או רטובים, והם מתאימים לנהיגה במהירויות נמוכות יותר.
✓ צמיגים רב עונתיים – מיועדים לשימוש לאורך כל השנה, והם נועדו לתת יכולות נהיגה מתקדמות בתנאים השונים כמו חורף, קיץ וגשם. יש להם פריקה טובה על מסלולים יבשים ורטובים כאחד.

צריכים להחליף צמיג ברכב ? לא יודעים להיכן לגשת?

פיקס קאר – מאגר מומחים לרכב מציעה לכם מגוון מומחים לכל מטרה בעולם הרכב. עם מערכת סינון קלה ומאגר מומחים אמינים תמצאו תוך שניות איש מקצוע מדויק לצורך שלכם. אנו עושים בקרת איכות לפני שאנו מפרסמים נותן שירות בכדי להציג לכם אך ורק נותני שירות שאפשר לסמוך עליהם… 

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן