בשביל מה צריך שמאי רכב מקצועי?

שמאי רכב

עבור רוב הציבור בישראל, המכונית המשפחתית היא ההוצאה השנייה בגודלה אחרי דירה. בנוסף לזה, מכונית אנחנו נוטים להחליף בכל כמה שנים – בדרך כלל כ-3 שנים – לעומת דירה, שאנחנו רוכשים לתקופת זמן ארוכה של שנים רבות. 

למרות שמדובר בהוצאה משמעותית, גם מבחינת ההוצאה הראשונית וגם מבחינת ההוצאות הנלוות לאחר מכן, הרבה אנשים לא יודעים איך לבחור את הרכב שמתאים להם. כדי לעשות זאת, הם יכולים להיעזר בשירותים של שמאי רכב.

במאמר הזה נבין בדיוק מה תפקידו של שמאי הרכב, מתי כדאי להיעזר בשירותים שלו ואיך הוא יכול לעזור לכל אחד ואחת מכם. 

מה תפקידו של שמאי הרכב?

באופן כללי, תפקידו של שמאי רכב הוא להעריך את שווי הרכב המדובר. על ידי בדיקה של נתונים יבשים מצד אחד – כגון מחירו של רכב דומה חדש ומצב השוק – ובדיקה של נתונים ספציפיים לרכב – כמו מצבו המכני, תאונות קודמות וכיוצא בזה, השמאי יודע להעריך את שווי הרכב. 

כאשר מדובר על עסקה של רכישת רכב יד שניה, או מכירה של רכב כזה, שמאי רכב יכול לשמש כגורם מקצועי עבור שני הצדדים, על מנת למצוא את המחיר המתאים לכלי הרכב המדובר. 

פעמים רבות, אנו נפנה לשמאי רכב לאו דווקא כאשר אנחנו קונים או מוכרים מכונית, אלא דווקא כאשר הרכב שלנו היה מעורב בתאונת דרכים. לאחר תאונת דרכים, חברת הביטוח צריכה לבדוק את מצבו של הרכב ולפצות אותנו בהתאם לנזק שנגרם לו. 

תפקידו של השמאי בעת תאונת דרכים היא להעריך את ירידת הערך של הרכב בעקבות הנזק שנגרם לו, דבר שמשפיע על גובה הפיצוי שמגיע מחברת הביטוח. 

איך בוחרים שמאי רכב?

הדרך הטובה ביותר לבחור שמאי מוצלח היא על ידי קבלת המלצות של חברים או בני משפחה. כאשר אתם מקבלים המלצה ממישהו שאתם סומכים עליו, אתם יכולים לדעת שמדובר באיש מקצוע טוב, שייתן לכם שירות מקצועי ואמין. 

אבל מה עושים אם החברים או בני המשפחה שלכם לא יכולים להמליץ על מישהו? במצב כזה, תמיד אפשר לשאול בפייסבוק בקבוצות הוואטסאפ שאתם חברים בהם. ואם לא, אז חפשו בגוגל ותמצאו שמאי עם ביקורות טובות. 

בשורה התחתונה, בין אם מדובר בעסקה של קניה או מכירת רכב, ובין אם מדובר בהערכת ירידת ערך בעקבות תאונת דרכים, ההבדל בין שמאי מקצועי שדואג לכם לבין שמאי חאפר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, לכן כדאי להשקיע ולפנות לשמאי עם מוניטין טוב. 

סיכום

בשורה התחתונה, כמו שלא עושים עסקאות נדל"ן בלי מעורבות של שמאי מקרקעין, כך לא כדאי לעשות עסקאות רכב בלי מעורבות של שמאי מקצועי מתחום הרכב. שמאי כזה יכול לתת לכם הערכה מקצועית ומדויקת של שווי הרכב, על פי מצב השוק ועל פי מצב הרכב המדובר. 

 

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן