בדיקות שצריך לעשות לפני רכישת רכב יד שנייה

בדיקות שצריך לעשות לפני רכישת רכב יד שנייה

רכישת רכב היא השקעה משמעותית,  גם כאשר מדובר ברכב יד שנייה, חשוב לוודא כי בעת בחירת רכב אתם עושים את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם. ישנן בדיקות שכדאי לבצע כדי להבטיח את איכות הרכב,הבטיחות שלו וקבלת תמורה לכסף. הכנו עבורכם מדריך מקיף על הבדיקות שעליכם לבצע לפני רכישת המכונית הבאה שלכם.

 

הגדירו את תקציב היעד שלכם

הגדרת התקציב הוא אחד מהשלבים הכי חשובים כשאתם מעונינים לקנות רכב יד שנייה, במסגרת הגדרת התקציב קחו בחשבון גם את הסכומים על אחזקת הרכב כמו טסט וטיפולים, דלק, ביטוח, ירידת ערך וכדומה.

 

מקדו את הצרכים שלכם 

שאלו את עצמכם מספר שאלות על מנת למקד את הצרכים שלכם ולהתאים את הרכב המדויק ביותר עבורכם, נסו להבין האם אתם מעונינים ברכב קטן וחסכוני, רכב משפחתי, או רכב שטח לטיולים? קחו בחשבון את המרחק שאתם נוסעים לעבודה ביום יום, את מספר הנוסעים כך שהרכב יוכל להכיל את כולם כולל ציוד לטיולים וכדומה.

 

בעלות הרכב

וודאו כי אתם יודעים את מספר הבעלים הקודמים שהיו לרכב. סוג הבעלות עשוי להוזיל לכם את המחיר, לדוגמא רכב שהיה בבעלות חברת ליסינג וכעת מוגדר כרכב ליסינג יד שניה מאפשר לכם לרכוש רכב בהנחה של עשרות אחוזים מהמחירון. בקשו מהמוכר להראות לכם את רישיון הרכב, ספר הטיפולים של הרכב ובקשו לראות תעודת זהות על מנת לוודא את זהותו של בעל הרכב.

 

שיעבוד הרכב

עליכם לבדוק באמצעות משרד הרישוי את רישומי הרכב ולוודא שאין שיעבוד או עיקולים על הרכב וללודא כי אתם רוכשים רכב בראש שקט ורגוע.

 

בדקו את הרכב ביסודיות

בדקו את הרכב מבחינה ויזואלית באור יום ותראו את מצב הרכב מבחינת הנראות והתפעול שלו. בדקו את כמות הקילומטראז' שהרכב עבר, שאלו את המוכר מדוע הוא מוכר אותו, מתי והיכן טופל הרכב, בדקו האם כל הרכיבים תקינים כמצו דוושת גז, פנסי חירום, בלמים וכדומה.

 

בצעו נסיעת מבחן

חשוב שתבצעו נסיעת מבחן על הרכבכך תוכלו להרגיש את הרכב, את מהירות ההאצה שלו, לעלות על בעיות חדשות שלא יכולתם לקבל עליהם תשובות בעל פה, ולוודא כי הרכב נוסע באופן תקין ללא רעשים מוזרים ובעיות יוצאות דופן.

 

בדיקה במכון רישוי

בדקו את הרכב במכון רישוי על נת לוודא כי כל המערכות שלו עובדות כמו שצריך וכי האדם שמוכר לכם את הרכב דיבר אמת ואכן ביצע את כל הטיפולים וכי הרכב אכן תקין ובטוח לנסיעה.

שתפו אחרים

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן